یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اینترنت اکسپلورر 9 نیمی از کاربرانش را از دست داد

تزئيني

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵:۰۰


با وجود تبلیغات فراوان مایکروسافت برای مرورگر اینترنت جدید خود و نکات مثبت ذکر شده در رابطه با مایکروسافت اینترنت اکسپلورر 9، مسوولان این شرکت به تازگی اعلام کرده‌اند که نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر روی ویندوز XP قابل نصب نیست.

وایمکس نیوز- این در حالی است که گفته می‌شود بیش از نیمی از کاربران سیستم عامل‌های ویندوز از نسخه ایکس پی استفاده می‌کنند و بر خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با پیروزی این مرورگر اینترنتی، کارشناسان معتقدند نسخه جدید اینترنت اکسپلورر بسیاری از کاربران خود را از دست می‌دهد.
به گفته یکی از مسوولان طراحی و ساخت نرم‌افزار مایکروسافت اینترنت اکسپلورر، کاربران ویندوز ایکس پی هرگز نمی‌توانند IE9 را روی سیستم عامل خود بارگذاری کنند و بنا بر تصمیم مایکروسافت مبنی بر تمرکز این شرکت برای عرضه نرم‌افزارها و خدمات بیشتر روی ویندوز 7، اینترنت اکسپلورر 9 به طور خاص برای کاربران این سیستم عامل طراحی شده است.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، مایکروسافت ویندوز XP با 53 درصد به عنوان عمده‌ترین سیستم عامل مورد استفاده از سوی کاربران رایانه در جهان در بین سیستم عامل‌ها استفاده می‌شود و این در حالی است که مایکروسافت ویندوز 7 تنها از سوی 22 درصد از کاربران رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفته می‌شود مشکل اصلی نصب IE9 روی ویندوز XP، ناتوانی این سیستم عامل در پشتیبانی از فایل‌های HTML5 و همچنین قابلیت سخت‌افزاری سریع است که به کارگیری این امکانات از سوی XP امکان‌پذیر نیست.
یکی از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای تسریع سخت افزاری، نسخه 10 نرم افزار DirectX است که این برنامه هم بر روی XPقابل نصب نیست.
 
منبع: همکاران سیستم 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو